Κατάλογος - Σκέψεις και προβληματισμοί για τις κατευθύνσεις διδασκαλίας και τα προγράμματα σπουδών στο σχολείο

Σκέψεις και προβληματισμοί για τις κατευθύνσεις διδασκαλίας και τα προγράμματα σπουδών στο σχολείο

10,00 με ΦΠΑ 9,00 με ΦΠΑ

Κωδικός προϊόντος: 00054159 Συγγραφέας:
Product price:
Additional options total:
Order total:
  • Περιγραφή
  • Στοιχεία έκδοσης

Η έκδοση περιλαμβάνει το σύνολο των υλικών της ημερίδας με θέμα «Σκέψεις και προβληματισμοί για τις κατευθύνσεις διδασκαλίας και τα προγράμματα σπουδών στο σχολείο» που διοργάνωσε το Τμήμα Παιδείας και Έρευνας της ΚΕ του ΚΚΕ. Την εναρκτήρια ομιλία του μέλους του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Νίκου Σοφιανού, το σύνολο των παρεμβάσεων και στις 5 θεματικές ενότητες –που αφορούσαν τα γλωσσικά μαθήματα, τις φυσικές επιστήμες και τα μαθηματικά, τα ζητήματα ερμηνείας της κοινωνίας και της εξέλιξής της, τα εργαστήρια δεξιοτήτων, την αισθητική και φυσική αγωγή στο σχολείο– και το κλείσιμο της διαδικασίας από το μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνο του Τμήματος Παιδείας, Κυριάκο Ιωαννίδη.

Απευθύνεται σε όλους όσοι προβληματίζονται ακούγοντας ότι κάθε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση –εδώ και χρόνια– ήρθε να δώσει απαντήσεις στα προβλήματα του σχολείου, εξηγώντας τους γιατί αυτές οι μεταρρυθμίσεις εντείνουν αυτά προβλήματα, με κάθε χρονιά να είναι χειρότερη από την προηγούμενη, αντιπαραθέτοντας στις συνεχόμενες αστικές μεταρρυθμίσεις την επιστημονική, ταξική κριτική που αναδεικνύει τις σύγχρονες δυνατότητες και τους πολιτικούς όρους για να πραγματοποιηθούν, με κύριο την αποφασιστική ενίσχυση της διαπάλης με την αστική ιδεολογική επίθεση όπως αυτή εκφράζεται στο χώρο της εκπαίδευσης, συνολικά στο περιεχόμενο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Εν τέλει, η έκδοση αποδεικνύει ότι το ΚΚΕ με τις σύγχρονες αναλύσεις του μπορεί να μελετάει την πραγματικότητα, μπορεί να εμπνέει την καθημερινότητα του εκπαιδευτικού, του μαθητή, του γονιού, στη σύνθετη και απαιτητική μάχη για την κατάκτηση της γνώσης, για να ταρακουνιούνται και να αφυπνίζονται συνειδήσεις, να ανοίγουν ρήγματα σε στερεότυπες απόψεις και τρόπους σκέψης, να ανατρέπονται συσχετισμοί και να γέρνει η πλάστιγγα υπέρ των προοδευτικών, ριζοσπαστικών, ορθολογικών ιδεών, κόντρα σε παλιότερους και νεότερους μεταφυσικούς τρόπους σκέψης, σε επιβιώσεις και αναβιώσεις του ανορθολογισμού στις μέρες μας.

ΤΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ

Εισήγηση του Νίκου Σοφιανού, μέλους του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.

1η Ενότητα: Γλωσσικά Μαθήματα

  1. «Αναζητώντας τη “χαμένη τιμή” της Λογοτεχνίας», Μαρία Πεσκετζή.
  2. «Το “νέο” πρόγραμμα σπουδών της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Δημοτικό Σχολείο: “Όταν το παλιό βαφτίζεται νέο”», Χαρά Γαλανοπούλου.
  3. «Η διδασκαλία των Ελληνικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», Ρίτα Νικολαΐδου.

2η Ενότητα: Φυσικές Επιστήμες και Μαθηματικά

  1. «Μαθηματικά: Ανάπτυξη και μεθοδολογία στη διδασκαλία τους», Ελπίδα Νασιοπούλου.
  2. «Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες σε παιδιά του Δημοτικού Σχολείου. Ανάγκες και δυνατότητες», Βιολέτα Γαλανοπούλου.
  3. «Νέα αναλυτικά προγράμματα της Χημείας: Καινοτομία ή ημιμάθεια;», Ανδρέας Καργόπουλος.
  4. «Σύγχρονο σχολείο και αναλυτικά προγράμματα Φυσικής», Βασίλης Καράβολας.
  5. «Βιολογία: Μαθαίνοντας σε “θολά νερά” υπό όρους...», Σπύρος Βέρρας.

3η Ενότητα: Ζητήματα ερμηνείας της κοινωνίας και της εξέλιξής της

  1. «Μεταμοντερνισμός και ενσωμάτωση. Όψεις του σύγχρονου συντηρητισμού στα μαθήματα των κοινωνικών επιστημών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», Παναγιώτης Πανάς.
  2. «Οι ιστορικές διαδρομές της “δημοκρατίας” και το περιεχόμενό της στην αντίληψη του σημερινού σχολείου», Δημήτρης Βεργάκης.
  3. «1821 και 1922: Πτυχές της δια(παρα)μόρφωσης της συλλογικής-λαϊκής συνείδησης και μνήμης μέσα από δύο σταθμούς της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας στα σχολικά βιβλία», Αναστάσης Γκίκας.
  4. «Πώς γυρίζει ο τροχός της Ιστορίας; Δύο παραδείγματα - δύο εποχές», Νίκος Δάρδαλης.
  5. «Μια κριτική προσέγγιση των νέων αναλυτικών προγραμμάτων στο μάθημα των Θρησκευτικών», Μαρία Πετίκη.
  6. «Οικονομική εκπαίδευση ή απολογητική του καπιταλισμού;», Χρήστος Μπαλωμένος.

4η Ενότητα: Εργαστήρια δεξιοτήτων, αισθητική και φυσική αγωγή

  1. «Μάθημα Φυσικής Αγωγής: Νέα προγράμματα σπουδών χωρίς γυμναστήρια και καθηγητές Φυσικής Αγωγής, ή αλλιώς “ο νηστικός καρβέλια ονειρεύεται”», Ολυμπία Ζαραμπούκα.
  2. «Η Αισθητική Αγωγή στην Εκπαίδευση: Ανάγκη και προϋπόθεση για τη διαμόρφωση ολοκληρωμένων και δημιουργικών ανθρώπων», Νατάσα Μουσάδη.
  3. «Αναλύσεις για τις ανισότιμες σχέσεις των δύο φύλων στα εργαστήρια δεξιοτήτων: Καταπολέμηση των διακρίσεων ή σημείο συνάντησης παρωχημένων αντιλήψεων και του “μοντέρνου” ανορθολογισμού;», Κωνσταντίνα Τσότρα.
  4. «Εργαστήριαδεξιοτήτων: Κακή απάντηση σε ένα πραγματικό πρόβλημα», Παναγιώτης Ευαγγέλου.

 

5η Ενότητα: Η πολιτική και ιδεολογική διαπάλη με επίκεντρο το περιεχόμενο της σχολικής γνώσης

  1. «Επιστημολογικοί όροι αναπαραγωγής της αστικής κοσμοαντίληψης στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών», Δημήτρης Κοιλάκος.
  2. «Αξιολόγηση και νέα αναλυτικά προγράμματα: Ποιος ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο σύγχρονο αστικό σχολείο;», Κωνσταντίνα Τσιουπρά.
  3. «Συζητάμε και αγωνιζόμαστε για “το σχολείο που έχουμε ανάγκη σήμερα”», Μυρτώ Καλτικοπούλου.

4. Συμπεράσματα και προοπτικές, Κυριάκος Ιωαννίδης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, υπεύθυνος του Τμήματος Παιδείας και Έρευνας της ΚΕ.

Κατεβάστε το δελτίο τύπου

Βάρος 0,42 kg
Σελίδες

280

Έτος έκδοσης

2022

ISBN

978-960-451-420-5

Εκδότης

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ

Σχήμα

14,5×20,5

Μήνας έκδοσης

Αύγουστος

Έκδοση